Planmeca mukana digitaalisten terveysinnovaatioiden ekosysteemissä

CleverHealth Network on HUS:n koordinoima ekosysteemi, joka yhdistää kotimaisten yritysten terveysteknologiaosaamisen, terveydenhoidon huippuasiantuntijat sekä HUS:n laadukkaan terveysdatan. Planmeca on yksi mukana olevista 14 yrityksestä.

Planmeca mukana digitaalisten terveysinnovaatioiden ekosysteemissä

Uutinen 25.10.2017

Tarve digitaalisille terveysratkaisuille kasvaa maailmanlaajuisesti. CleverHealth Network on Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin (HUS) koordinoima ja Tekesin ja yritysten rahoittama ekosysteemi, jonka pyrkimyksenä on parantaa potilashoitoa ja kehittää menestyviä terveysteknologian vientituotteita yhteistyössä yritysten ja terveydenhuollon asiantuntijoiden kanssa. Tavoitteena on myös houkutella ulkomaisia investointeja Suomeen.

Planmecan lisäksi CleverHealth Networkissä ovat mukana BCB Medical, BC Platforms, CGI, Elisa, Fujitsu, GE, IBM, Innofactor, Microsoft, Nokia, Noona, Reaktor sekä Tieto.

”CleverHealth Network auttaa meitä vahvistamaan yhteistyötämme muiden alan tekijöiden kanssa. Innovaatiot eivät synny itsestään, vaan ne vaativat tieteellistä tutkimusta ja tehokasta yhteistyötä. Ekosysteemin projektit yhdistävät yritysmaailman asiantuntijuuden, HUS:n kliinisen kokemuksen sekä sen laadukkaan tietoaltaan terveysdatan”, kertoo Planmecan Senior Vice President Tuomas Lokki. ”Tämän kaltaiset yhteistyömallit ovat edellytyksenä uusille innovaatioille. Odotamme innolla, millaisia ratkaisuja yhteistyö poikii.”

Teksti: Sanna Tolmunen