Sekä Planmeca Viso™ G5 että Planmeca Solanna™ Vision palkittiin Fennia Prize 20 -muotoilukilpailussa

Planmeca on voittanut Fennia Prize 20 -kilpailussa kaksi muotoilupalkintoa. Planmeca Viso
G5 -KKTT-laite voitti Fennia Prize Winner -palkinnon, ja 4K-kameroilla varustettu Planmeca Solanna™ Vision -potilasvalaisin sai kunniamaininnan.

Joka toinen vuosi järjestettävässä Fennia Prize -muotoilukilpailussa palkitaan yrityksiä ja organisaatioita, jotka käyttävät muotoilua strategisesti liiketoiminnassaan. Kilpailuun voi ilmoittaa tuotteita, konsepteja ja palveluita, joissa muotoilua on käytetty kokonaisvaltaisesti ja innovatiivisesti. Fennia Prize 20 -kilpailun järjestivät Design Forum Finland, Fennia-konserni, Elo sekä Patentti- ja rekisterihallitus.

Planmeca nappasi kilpailussa peräti kaksi palkintoa: Fennia Prize Winner -palkinnon sekä Fennia Prize -kunniamaininnan.

Planmeca Viso G5 -kuvantamislaite voitti Fennia Prize Winner -palkinnon. Laite kuuluu Planmeca Viso™ -KKTT-laitteiden tuoteperheeseen, ja se soveltuu moniin käyttötarkoituksiin aina panoraamaröntgenkuvantamisesta vaativampaan leuan ja kasvojen alueen diagnostiikkaan. Potilasasettelu tapahtuu helposti suoraan laitteen ohjauspaneelilta integroitujen kameroiden ja reaaliaikaisen videonäkymän avulla.

”Fennia Prize -palkinnon voittaminen on muotoilutiimillemme arvokas tunnustus. Teemme jatkuvasti töitä sen eteen, että kuvantaminen olisi sekä hoitohenkilökunnalle että potilaille mahdollisimman miellyttävä kokemus. Olemme erittäin iloisia siitä, että työmme on huomattu”, totesi Planmecan muotoilupäällikkö Kari Malmén.

Lisäksi Planmeca Solanna™ Vision -hoitovalaisin sai Fennia Prize -kunniamaininnan. Valaisimessa on kaksi integroitua 4K-kameraa sekä mikrofonit, ja sillä voidaan esimerkiksi kuvata potilaan hampaita ja videoida toimenpiteitä. Valaisin tuo aivan uudenlaisia mahdollisuuksia esimerkiksi potilasviestintään, kollegojen konsultointiin, laadunvarmistukseen sekä hammaslääketieteen opetukseen.

Planmeca Solanna Vision voitti myös hiljattain Red Dot -muotoilupalkinnon. Lue lisää >