Planmecan ainutlaatuinen hammaslääketieteen opetuskonsepti käyttöön Kaakkois-Aasiassa

Planmeca Oy:n asema hammashoitoalan yliopistojen suosituimpana laitetoimittajana vahvistuu edelleen. Uusin toimitussopimus solmittiin International Islamic University Malaysia -yliopiston (IIUM) kanssa. Planmeca toimittaa yhteistyössä paikallisen jälleenmyyjän Amedix sdn. Bhd:n kanssa IIUM-yliopistolle 173 Planmeca Compact i -hoitokonetta, yhden Planmeca Sovereign -hoitokoneen, kolme Planmeca ProMax 3D -röntgenlaitetta sekä seitsemän digitaalista Planmeca Intra- ja Planmeca ProSensor -intraoraalikuvausjärjestelmää.

Tiedote 11.01.2012

Vuodesta 2006 alkaen yli 20 suurta hammaslääketieteen laitosta eri puolilla maailmaa on valinnut käyttöönsä Planmecan opetuskonseptin. Konseptin suosio perustuu tietotekniikan soveltamiseen laitteistossa ja järjestelmässä, mikä tekee suuren yliopistoklinikan opetuksesta ennakoitavaa, tehokasta ja yliopiston erityistarpeisiin mukautuvaa.

IIUM-yliopiston hankkimassa Planmeca-järjestelmässä on mm. muistutukset hoitokoneen vakiohuoltotoimista, liitäntämahdollisuus keskitettyyn imujärjestelmään sekä amalgaamierottelijat. Lisäksi ohjelmistoalusta tukee opiskelijoiden ja laitoksen välistä etäkonsultaatiota, sillä ohjelmiston kautta opiskelijat voivat lähettää röntgenkuvia opettajille. Perinteisesti alueen laitokset ovat suosineet riippuletkullisia instrumenttijärjestelmiä, mutta IIUM-yliopisto valitsi Planmecan hoitokoneet, joissa on potilaan yläpuolelle sijoittuva hoitovarsi, mikä parantaa työympäristön ergonomiaa ja hygieniaa.

"Planmecan kilpailuetuina Aasian markkina-alueella ovat laitteiden palkittu muotoilu ja helppokäyttöisyys. Nämä ominaisuudet edistävät tehokasta työnkulkua. Olemme erittäin tyytyväisiä voidessamme toimittaa uusinta teknologiaa nuorten ammattilaisten käyttöön, jotka näin tutustuvat Planmecan tuotefilosofiaan jo uransa alkuvaiheessa. Yliopistotoimitukset ovat eräs liiketoimintamme kulmakivistä", toteaa Planmecan markkinointi- ja myyntijohtaja Tuomas Lokki

IIUM-yliopiston kanssa tehty sopimus on yksi Planmecan ensimmäisistä yliopistotoimituksista Kaakkois-Aasiassa. Planmecan paikallisella jälleenmyyjällä Amedixilla on vuosien kokemus suurista toimituksista, ja se tekee merkittävää yhteistyötä Malesian hammaslääketieteen ammattilaisten kanssa. Toimitusprojekti saatiin päätökseen marraskuussa 2011.