Planmecalta lahjoitus Itä-Suomen yliopistolle

Suomalainen hammashoitolaitteiden valmistaja Planmeca osallistuu Itä-Suomen yliopiston Tiedosta hyvä tulevaisuus -tukikampanjaan lahjoittamalla 100 000 euroa lääketieteiden ja farmasian koulutusalalle. Itä-Suomen yliopistolla ja Planmecalla on pitkä yhteistyö tutkimuksessa ja opetusratkaisuissa hammaslääketieteen alalla.

Planmecalta lahjoitus Itä-Suomen yliopistolle

Tiedote 20.04.2017

"Laadukas koulutus, panostukset tutkimukseen sekä eri toimijoiden yhteistyö ovat teknologisen osaamisen ja kehityksen tärkeimmät elementit. Olemme tehneet yhteistyötä Itä-Suomen yliopiston kanssa eri projektien merkeissä, ja olemme vakuuttuneita, että lahjoituksellamme tuemme hienon työn jatkumista", toteaa Planmeca Groupin perustaja ja toimitusjohtaja Heikki Kyöstilä.

Planmeca on jo lähes puoli vuosisataa kehittänyt hammaslääketieteellistä potilashoitoa ympäri maailman Suomessa kehitetyillä ja valmistetuilla terveysteknologian ratkaisuillaan.

"Vahva osaaminen ja tuotekehitys ovat kansainvälisen menestyksen avainainekset. Suomi on korkean teknologian edelläkävijä ja tällaisena Planmeca haluaa nähdä maamme myös tulevaisuudessa. Uskomme, että juuri panostuksilla suomalaiseen osaamiseen ja koulutukseen viemme koko hammas- ja terveydenhoitoalaa eteenpäin", Kyöstilä toteaa.

Lahjoitus on jo yhdeksäs Itä-Suomen yliopiston kyseiselle koulutusalalle saama lahjoitus Tiedosta hyvä tulevaisuus -kampanjan aikana. Tukikampanja päättyy kesäkuun 2017 lopulla.

Lisätietoja:
Planmeca Oy