Planmeca tuo uusia avoimia CAD/CAM-ratkaisuja hammaslääkäreille ja -laboratorioille

Planmeca esittelee kattavan valikoiman avoimia CAD/CAM-ratkaisuja hammaslääkäreille ja -laboratorioille. Ratkaisut täydentävät yhtiön tuotevalikoimaa, joka sisältää alan johtavia hammashoitolaitteita ja -ohjelmistoja. Hammaslääkäri tai laboratorio voi valita joko koko ratkaisun tai vain tiettyjä osia omien tarpeiden mukaisesti, mikä on mahdollista täysin avoimen järjestelmän ansiosta. Ainutlaatuinen ratkaisu sisältää kaikki tarvittavat työkalut avointa CAD/CAM-työskentelyä varten aina tarkoista skannereista moderniin CAD-ohjelmistoon.

Tiedote 12.03.2014

Integroitu työnkulku hammaslääkäreille

Planmeca PlanScan™ on digitaalinen intraoraaliskanneri, joka skannaa nopeasti ja tarkasti eikä vaadi jauheen käyttöä.  Skanneri tuottaa reaaliaikaiset digitaaliset 3D-mallikuvat yhdestä hampaasta koko kaareen. Avoimen STL-datan ansiosta skannatut tiedostot voidaan lähettää mihin tahansa hammaslaboratorioon CAD-työtä varten. Planmeca PlanScan on ensimmäinen hoitokoneeseen integroitu intraoraaliskanneri. Se on myös saatavilla itsenäisenä standalone-versiona, ja sen voi kytkeä esimerkiksi kannettavaan tietokoneeseen.

Planmeca tarjoaa hammaslääkäreille myös uuden avoimen CAD-ohjelmistopaketin 3D-suunnittelua varten. Planmeca PlanCAD™ Easy on integroitu Planmeca Romexis® -ohjelmistoon. Se on täydellinen työkalu hammasprotetiikan suunnitteluun yksittäisistä inlaystä koko kaaren siltoihin ja jatkeisiin. Valmis suunnitelma voidaan lähettää Planmeca PlanMill™ 40 -laitteeseen. Se on hammaslääkäreille suunniteltu uusi jyrsintäyksikkö lasikeramian ja muiden materiaalien työstämiseen. 4 akselinen jyrsin on nopea ja tarkka.

Integroitu työnkulku hammaslaboratorioille

Planmeca tarjoaa hammaslaboratorioille Planmeca PlanScan™ Lab -skannerin, joka on nopea ja vaivaton pöytäskanneri kipsimallien skannaamiseen. Suunnitteluvaihe tapahtuu avoimessa Planmeca PlanCAD™ Premium -laboratorio-ohjelmistossa, minkä jälkeen valmis suunnitelma lähetetään Planmeca PlanMill™ 50 -laitteeseen. Se on tarkka, hammaslaboratorioille tarkoitettu 5 akselinen jyrsintälaite.Laboratorio voi myös tilata nopeat ja luotettavat jyrsintäpalvelut Planmecan PlanEasyMill™-CAD/CAM-koneistuskeskuksesta. Palvelu tarjoaa laajan valikoiman materiaaleja ja nopeat toimitukset.

”CAD/CAM-ratkaisumme ovat aidosti ainutlaatuisia, sillä järjestelmä on täysin avoin ja joustava,” toteaa Planmeca Oy:n hoitokonedivisioonan ja CAD/CAM-tuotteiden johtaja Jukka Kanerva. ”Hammaslääkärit ja laboratoriot voivat valita joko koko ratkaisun ja hyödyntää integroidun työnkulun kaikki edut tai valita vain tarvittavat osat ja lähettää avoimet tiedot kumppaneilleen. Ratkaisu on aidosti digitaalinen.”