Planmeca lahjoittaa laitteistoa Japaniin tsunamialueelle perustettavalle hammasklinikalle

Suomalainen, maailman johtaviin hammaslääketieteen laitteiden valmistajiin lukeutuva Planmeca Oy lahjoittaa hammashoitoyksikön ja digitaalisen 3D-röntgenlaitteen Japanin tsunamituhoalueelle perustettavalle väliaikaiselle hammasklinikalle.

Tiedote 20.05.2011

”Haluamme olla tukemassa jälleenrakennustyötä osaltamme avustamalla Japanin valtion ja paikallisen hammaslääkäriliiton, Japan Dental Associationin, tuhoalueelle perustamaa klinikkaa. Tohokun alueelle sijoittuvalle klinikalle lahjoitettava Planmeca Compact i -hammashoitoyksikkö on yksi maailman käytetyimmistä hoitoyksiköistä, jonka suunnittelua on vahvasti ohjannut ergonomia ja tiukat hygieniavaatimukset,” kertoo Planmeca Oy:n toimitusjohtaja, teollisuusneuvos Heikki Kyöstilä. Planmeca Compact i -hoitoyksikköjä on myyty maailmanlaajuisesti yli 25 000 kappaletta.

Planmeca tunnetaan maailmalla myös panoraamaröntgenlaitteiden uranuurtajana ja markkinajohtajana. Lahjoitettava Planmeca ProMax 3D s -digitaaliröntgenlaite soveltuu useiden hammasalan spesialistien käyttöön. Laitteen kuvakoko mahdollistaa yksityiskohtien, kuten yksittäisten hampaiden tai implanttitapausten tarkan ja turvallisen 3D-kuvantamisen. ”Planmecan röntgenlaitteiden patentoitu SCARA-teknologia (Selectively Compliant Articulated Robot Arm) ja pulssittainen röntgenteknologia tuottaa erinomaisen, häiriöttömän kuvanlaadun ja mahdollistaa monipuolisten kuvantamisohjelmien käytön,” Heikki Kyöstilä painottaa.

Lahjoitus julkistetaan Hiroshimassa 26.–29.5. pidettävän 18th International Congress of DentoMaxillofacial Radiology -kongressin yhteydessä. Lahjoitusjärjestelyjä on tehty yhteistyössä Planmecan japanilaisen yhteistyökumppanin ja jälleenmyyjän GC Corporationin kanssa. Klinikka avautuu Tohokussa kesän aikana. Laitelahjoitus on klinikalle merkittävä, sillä se mahdollistaa täydelliset hammashoitopalvelut kriisialueella.