Planmeca ja Materialise Dental yhteistyöhön

Suomalainen hammashoitoalan laitevalmistaja Planmeca Oy ja Materialise Dental, jonka päätoimipaikka sijaitsee Belgiassa, ovat tehneet yhteistyösopimuksen. Yhteistyö hyödyttää erityisesti Planmeca ProMax 3D -kuvauslaitteiden käyttäjiä. Planmeca ProMax 3D -käyttäjät voivat nyt tilata Materialise Dentalin valmistamia SurgiGuide® -poraohjaimia suoraan Planmeca Romexis -ohjelmalla tehdyn implanttisuunnitelman perusteella.

Planmeca ja Materialise Dental yhteistyöhön

Tiedote 14.10.2011

Planmeca ProMax® 3D -kuvauslaitteen käyttäjät voivat tilata Materialise Dentalin SurgiGuide® -poraohjaimia suoraan Planmeca Romexis® -ohjelmasta. Tämä avaa uusia mahdollisuuksia Planmecan kartiokeilatomografian käyttäjille, jotka voivat toteuttaa Planmeca Romexis -ohjelman avulla laatimansa implanttisuunnitelman helposti ja potilaskohtaisesti, luotettavien SurgiGuide® -poraohjainten tekniikan avulla.

Kaikki Planmeca Romexis -ohjelman työkalut ovat käytettävissä monentyyppisten implanttien suunnitteluun. Suunnitelma ja DICOM-kuvat lähetetään Materialise Dentalille SurgiGuide® -tilauksena. Materialise Dentalin yhteyshenkilö tuo tiedot SimPlant® -ohjelmistoon, minkä jälkeen hän ottaa yhteyttä asiakkaaseen varmistaakseen SimPlant®-suunnitelman ja keskustelee tästä asiakkaan kanssa. Näin varmistetaan täydellinen tiedonsiirto ja yhteensopivuus. SurgiGuide®-vaihtoehdoista voidaan keskustellen valita paras menetelmä implanttisuunnitelman toteuttamiseen asiakas- ja tapauskohtaisesti kirurgin mieltymysten ja käytettyjen implanttijärjestelmien mukaan. Palvelu kattaa näin kaikki tekniset yksityiskohdat. Valmistusvaiheen jälkeen asiakas saa käyttöönsä leikkausta varten käyttövalmiin SurgiGuide®-poraohjaimen.

"Uudentyyppisen yhteistyömme ansiosta Planmeca ProMax 3D -kartiokeilatomografialaitteen käyttäjät voivat hyödyntää järjestelmäänsä entistä tehokkaammin. Implanttien suunnittelu on helppoa Planmeca Romexis -ohjelmalla, jota käytetään myös kuvanottoon. Kun leikkaushoito edellyttää kirurgisen ohjaimen käyttöä, voidaan tilata Materialise Dentalin ensiluokkaiset SurgiGuide® -poraohjaimet, minkä jälkeen tilausprosessi suoritetaan loppuun yhteistyössä Materialise Dentalin ammattilaisten kanssa", kertoo Planmecalta Helianna Puhlin-Nurminen, Vice President, Digital Imaging and Applications Division.

"Olemme erittäin tyytyväisiä voidessamme toimia yhteistyössä johtavan kartiokeilatomografialaitteiden valmistajan Planmecan kanssa", toteaa SimPlant®- ja SurgiGuide®-tuotteiden International Product Manager Bert Van Roie.
"Meillä on vuosien kokemus SurgiGuide® -poraohjaimien valmistamisesta. Niiden ansiosta SimPlant® -ohjelmiston avulla laadittu digitaalinen implanttisuunnitelma voidaan toteuttaa täysin ennakoidusti potilaan suussa. Voimme nyt tarjota samat edut suoraan kaikille Planmeca Romexis -ohjelman käyttäjille."

Planmeca ProMax 3D -tuoteperhe kuuluu 3D -kartiokeilatomografialaitteiden tuotelinjaan, joka tarjoaa käyttäjälleen optimaalisen volyymikoon pienimmällä mahdollisella säteilyannoksella jokaiseen 3D-kuvausta vaativaan käyttötarkoitukseen. Planmecan 3D-tuotekonseptia edustavat: Planmeca ProMax 3D s, ihanteellinen käyttötarkoituksiin, joissa pieni kuvakenttä on riittävä; Planmeca ProMax 3D yleisiin 3D-sovelluksiin, joissa kuvakenttä kattaa ala- ja yläleuan; Planmeca ProMax 3D Mid, jossa on laajin volyymikokovalikoima; Planmeca ProMax 3D Max, jonka volyymikoot vaihtelevat yksittäisestä hampaasta koko leuka-alueeseen.

Tunnustusta saaneessa Planmeca Romexis -työpöytäohjelmistossa on käyttöjärjestelmätuki MS Windows- ja Apple Mac OS -käyttöjärjestelmille, ja se pystyy käsittelemään kaikkia hammaskuvaustyyppejä: intraoraali-, panoraama-, kefalostaatti- ja 3D-kuvia, 3D-valokuvia, intraoraalisia 3D-hammasjäljennöksiä, valokuvia ja intraoraalista videokuvaa.

Materialise Dental tarjoaa täysin integroidun implanttien suunnittelutyökalun, joka sisältää SimPlant®-ohjelmiston ja helppovalintaiset SurgiGuide®-poraohjaimet. SimPlant®-tekniikka ohjaa hammashoidon ammattilaisia vaihe kerrallaan implantin suunnittelussa, jolloin jokainen yksittäinen implanttihoito voidaan suorittaa vaivattomasti ja onnistuneeseen lopputulokseen luottaen. SimPlant®-ohjelmistossa on erittäin laaja implanttikirjasto, joka sisältää 8000 implanttia 90 tuotemerkiltä. Ohjelmiston avulla implantit, yhteensopivat implanttituet ja SurgiGuide®-poraohjaimet saadaan välittömästi tarkasteltaviksi näytölle. SurgiGuide®-tukityyppien (luuhun, pehmytkudokseen ja hampaisiin tuetut SurgiGuide®-poraohjaimet) ohella on saatavina SurgiGuide®-ratkaisuja, joiden avulla tuet integroituvat täydellisesti 3D-suunnitteluun ja varsinaiseen kirurgiseen hoitoon. Näitä ovat SAFE (käytetään ohjatuissa leikkauksissa tuotemerkkikohtaisten instrumenttisarjojen kanssa), Universal (käytetään ohjatuissa leikkauksissa vakioinstrumenttisarjojen kanssa) ja Pilot (esiporauksen ohjaus).

Materialise Dental
Materialise Dental keskittyy hammashoitoalan digitaalisten 3D-tuotteiden valmistamiseen. Yhtiö tarjoaa laajan potilashoidon tuote- ja palveluvalikoiman hammashoitoalan ammattilaisille. Materialise Dental on hammashoitoalan johtavia yrityksiä lääketieteellisen kuvankäsittelyn, leikkaussimulaation ja prototyypin luomis- ja kehittämistekniikan alalla. Tytäryhtiöt ja valtuutetut jälleenmyyjät edustavat yhtiötä maailmanlaajuisesti, ja Materialise Dental on useiden suurien hammasklinikoiden ja tutkimuslaitosten luotettu yhteistyökumppani. Menestynyt SimPlant® -tuotemerkki kattaa laajan tietokoneavusteisen hammaslääketieteen sovellusvalikoiman, johon kuuluvat implanttikäsittelyyn sekä leuka-alueen kirurgiaan ja oikomishoitoon suunnitellut ohjelmistopaketit.
www.materialisedental.com