Planmeca esittelee uuden Planmeca Pro50™ Chair -potilastuolin

23.11.2022
Helsinki

Planmecan kattava hammashoitolaitteiden valikoima kasvaa uudella potilastuolilla. Planmeca Pro50™ Chair -tuolissa funktionaalisuus, joustavuus sekä viimeistellyt yksityiskohdat yhdistyvät kauniiseen ja ajattomaan muotoiluun. Tuoli on samaan aikaan tukeva ja siro, ja se tarjoaa täydellistä mukavuutta niin hoitohenkilökunnalle kuin potilaille.

Pro50_780x519_3.jpg

Planmeca Pro50™ Chair on moderni ja ajaton potilastuoli, josta löytyvät kaikki Planmecan tuotteille ominaiset tyylikkäät yksityiskohdat. Tuolin lääkinnälliseen käyttöön suunnitellut moottorit ovat hiljaiset, joten hoitohenkilökunta voi nauttia rauhallisesta työympäristöstä ja potilaat pystyvät rentoutumaan paremmin. Tuoli on valmistettu kestävästä alumiinista, ja sen mukava pehmuste on saatavilla hauskoissa ja houkuttelevissa väreissä.

Planmeca Pro50 Chair tarjoaa laajan korkeussäätöalueen – potilastuolin korkeutta voidaan säätää 390 mm:n 890 mm:n välillä. Tämän ansiosta tuoli sopii monenlaisille käyttäjille ja erilaisiin työskentelytapoihin, ja kaikenkokoiset henkilöt voivat työskennellä joko istuen tai seisten. Tuolin pieni jalusta jättää kahdellekin jalkaparille hyvin tilaa, ja hoitokoneen jalkaohjain ja muut tarvittavat laitteet mahtuvat tuolin lähelle. Kapean ja ohuen selkänojan ansiosta hoitohenkilökunta pääsee lähelle potilasta – aina ergonomisen työskentelyasennon säilyttäen.

Ne, jotka työskentelevät klo 12:ssa sijaitsevan kaapiston tai tarjottimen kanssa, hyötyvät tuolin ainutlaatuisesta nostomekanismista. Sen ansiosta etäisyys päätuen ja kaapiston välillä pysyy joka korkeudessa samana, eikä hoitovalaisinta tarvitse säätää erikseen, kun tuolin korkeus muuttuu. Tuolin taaksepäin kallistuva istuinosa takaa parhaan mahdollisen potilasasettelun, kun siirrytään istuma-asennosta makuuasentoon. Tuoliin on saatavilla myös liikuteltava jalusta, jolloin tuolia on helppo siirrellä hoitohuoneesta toiseen.

Planmeca Pro50 Chair -potilastuolissa on taittuva jalkatuki, joka tekee tuoliin asettumisesta ja siitä poistumisesta helppoa ja mahdollistaa potilaan kanssa keskustelun kasvotusten. Potilaat ovat erikokoisia, joten suurin sallittu potilaan paino on peräti 185 kg.

Aivan kuten kaikilla Planmecan tuotteilla, Planmeca Pro50 Chair -tuolilla on pitkä käyttöikä. Tämä yhdistettynä tuolin ajattomaan muotoiluun ja tukevaan metallirakenteeseen tekee siitä turvallisen investoinnin tulevaisuuden varalle.

“Planmeca on ollut merkittävä tekijä terveysteknologian alalla jo puolen vuosisadan ajan, ja meillä on vuosikymmenten kokemus potilastuolien suunnittelusta ja valmistuksesta. Kuuntelemme asiakaspalautteita tarkasti ja kehitämme tuotteitamme sen perusteella. Tuotesuunnittelumme ja tuotantomme sijaitsevat saman katon alla pääkonttorillamme Helsingissä, minkä ansiosta toimintaprosessimme ovat ketteriä ja voimme päivittää tuotevalikoimaamme uusilla tuotteilla tiuhaan tahtiin”, kertoo Vice President Tuomas Jurvanen Planmecan hoitokoneosastolta.

CE_MD_Planmeca_Pro50_Chair_200px.png

Lisätietoja:

Tuomas Jurvanen
Vice President, Dental Care Units, Planmeca Oy
Puh. +358 20 779 5866
Sähköposti: tuomas.jurvanen@planmeca.com

Planmeca Oy ja Planmeca Group

Planmeca Oy on yksi maailman johtavista terveysteknologian laitevalmistajista, jonka tuotevalikoimaan kuuluu digitaalisia hammashoitokoneita, CAD/CAM-ratkaisuja, korkealaatuisia 2D- ja 3D-kuvantamislaitteita sekä kattavia ohjelmistoratkaisuja. Yksityisomistuksessa olevan yhtiön pääkonttori on Helsingissä, ja sen tuotteita viedään yli 120 maahan ympäri maailmaa. Planmeca Oy on osa suomalaista Planmeca Groupia, johon kuuluu useita innovatiivisia terveysteknologian brändejä. Planmeca Groupiin kuuluvat yritykset työllistävät maailmanlaajuisesti lähes 4 500 henkilöä ja niiden yhteenlaskettu pro forma -liikevaihto vuonna 2021 oli 1,2 miljardia euroa.
www.planmeca.com