Planmeca esittelee innovaatioitaan maailman suurimmassa hammasalan tapahtumassa

Maailman johtaviin terveysteknologian laitevalmistajiin lukeutuva Planmeca esittelee IDS 2019 -tapahtumassa kattavan valikoiman kotimaista huipputeknologiaa. Joka toinen vuosi Kölnissä järjestettävä IDS on hammasalan merkittävin kansainvälinen tapahtuma, johon osallistuu tuhansia näytteilleasettajia ja kymmeniä tuhansia messuvieraita sadoista eri maista. Tänä vuonna tapahtumaan odotetaan noin 170 000 kävijää.

Planmeca esittelee innovaatioitaan maailman suurimmassa hammasalan tapahtumassa

Uutinen 14.03.2019

Planmeca esittelee Kölnissä parhaillaan järjestettävillä messuilla suunterveyden ammattilaisille suunniteltuja ratkaisuja 3D-tulostukseen, tietokoneavusteiseen suunnitteluun ja protetiikkaan, 4K-kameroilla varustetun älykkään hoitovalaisimen, KKTT-kuvantamisen uusinta teknologiaa sekä maailman ensimmäisen hammashoitokoneeseen integroidun vedenkäsittelyjärjestelmän, jossa ei käytetä lisättyjä kemikaaleja.

Lisäksi Planmeca esittelee tapahtumassa ensimmäisenä hammasalan laitevalmistajana kattavan IoT-ratkaisun suurille vastaanotoille ja klinikkaketjuille. Hammaslääkäriasemat ketjuuntuvat kovaa vauhtia, ja ratkaisun avulla ketjut voivat yhdistää laitteidensa telemetriatietoja muihin klinikoiltaan kerättyihin tietoihin, mikä mahdollistaa liiketoiminnan tehokkaan suunnittelun.

”Olemme lanseeranneet selkeästi eniten teknologiainnovaatioita koko tapahtumassa. Hyödynnämme ratkaisuissamme tekoälyä, ja esimerkiksi kuvantamispuolella olemme onnistuneet sen avulla madaltamaan potilaalle röntgenkuvauksesta aiheutuvaa säteilyannosta”, kertoo Planmecan markkinointi- ja viestintäjohtaja Maarit Vannas. ”Olemme myös erityisen ylpeitä ohjelmistoalustastamme, joka nivoo kaikki laitteemme yhteen. Tällainen yhden alustan kokonaisratkaisu on vahvasti kilpaillulla toimialallamme ainutlaatuinen. Sen keskiössä on käytettävyys ja sujuvan työnkulun tarjoaminen hammasalan ammattilaisille. Tällaisen ratkaisun kehittäminen edellyttää syvällistä ymmärrystä koko toimialasta.”

Yrityksen valtavalla, lähes 800 neliömetrin kokoisella ständillä vierailijat pääsevät lisäksi kuulemaan kansainvälisten mielipidevaikuttajien esityksiä ja kokeilemaan hammasimplanttien suunnittelua VR-lasien avulla.

Planmecan osastolla työskentelee yli 300 yrityksen työntekijää sekä Helsingin pääkonttorilta että tytäryhtiöistä sekä satoja jälleenmyyjiä. Lisäksi Planmeca järjesti messujen alkamista edeltävänä iltana globaalin lanseeraustapahtuman 800 jälleenmyyjälleen Kölnin Musical Dome -teatterissa.

”Tavoitamme hammasalan ammattilaiset parhaiten erilaisissa tapahtumissa, ja IDS on koko alan kiistaton päätapahtuma. Kävijöitä on ollut tänä vuonna valtavasti, ja kaikki osastollamme järjestettävät luennot ovat jatkuvasti täynnä”, Vannas kertoo.

IDS 2019 -messut jatkuvat lauantaihin 16.3.2019 asti.

VR at IDS 2019

IDs 2019 shows