Planmeca Emerald® -intraoraaliskannerin tietoja voidaan nyt käyttää SomnoDent®-uniapnealaitteiden valmistukseen

Planmecalla on ilo kertoa uudesta yksinkertaisesta työnkulusta, jonka avulla on mahdollista tilata SomnoMediltä SomnoDent®-uniapneakiskoja Planmeca Emerald® -intraoraaliskannereita ja Planmeca Romexis® Cloud -pilvipalvelua käyttämällä.

Uutinen 02.05.2022

SomnoMed on maailman johtava hengitysteitä auki pitävien OAT-oraalilaitteiden valmistaja. Yrityksen uniapnean hoitoon tarkoitetut laitteet tunnistaa SomnoDent®-merkistä. Uuden saumattomasti integroidun työnkulun avulla SomnoDent-oraalilaitteita voidaan tilata suoraan Planmeca Romexis® -ohjelmistosta. Tämän ansiosta Planmeca laajentaa Planmeca Emerald® -käyttäjille saatavilla olevaa uniapneahoitoratkaisujen valikoimaa.

Planmeca Emerald -tuoteperheen intraoraaliskannerit ja Romexis-ohjelmisto on nyt integroitu sujuvasti SomnoMedin uniapnealaitteiden valmistustyönkulkuun. Työnkulkuun sisältyy vain kolme yksinkertaista vaihetta:

1. Skannaa potilaan ylä- ja alahampaat. Aseta SomGauge-instrumentti potilaan suuhun skannauksen ajaksi, jotta purennasta saadaan tarkkaa ja luotettavaa tietoa.

2. Täytä digitaalinen SomnoMed-tilauslomake ja tuo se Romexis-ohjelmistoon.

3. Lähetä täytetty tilauslomake ja potilaan SomGauge-purenta-asennossa otetut intraoraalikuvat paikalliselle SomnoMed-laboratoriollesi Planmeca Romexis Cloud -pilvipalvelun kautta.

”Työskentely SomnoMedin kanssa on sujunut erittäin jouhevasti ja olemme yhdessä pyrkineet luomaan parhaan mahdollisen työnkulun yhteisiä asiakkaitamme varten. Olemme iloisia mahdollisuudesta laajentaa entisestäänkin Planmeca Emerald -intraoraaliskannereilla otettujen digitaalisten jäljennösten pohjalta valmistettujen oraalilaitteiden valikoimaa tämän kansainvälisen yhteistyöprojektimme myötä”, sanoo Planmecan oikomishoidon ja ortognaattisen kirurgian tuotelinjoista ja liiketoiminnan kehityksestä vastaava päällikkö Ville Salonen.

”SomnoMed tarjoaa palveluja, joissa korostuu hoito- ja teknologialähtöisyys. SomnoDentin ja Planmeca Emerald -intraoraaliskannereiden integraation myötä hammashoidon ammattilaisille on nyt tarjolla korkealuokkainen ja saumaton digitaalinen työnkulun prosessi, jolla voidaan vähentää kuluja ja nostaa markkina-arvoa. Näin hammashoidon ammattilaisten on helppo laajentaa dentaalisten unihoitopalvelujen valikoimaansa. Työnkulku automatisoi back-office-toimintoja ja minimoi mahdolliset virheet. Lisäksi työnkulun avulla voidaan varmistaa mahdollisimman nopea ja tarkka uniapneakiskojen toimitus”, kertoo SomnoMedin operatiivisten toimintojen ja varainhoidon valvonnan johtaja Frantz Jaeger.

emerald-somnodent-800x400px2.jpg

CE_MD_Planmeca_Emerald_200px.png
CE_MD_Planmeca_Romexis_200px.png

Tietoja SomnoMedista

Australialainen lääkinnällisiä laitteita valmistava SomnoMed perustettiin vuonna 2004. Nykyään yritys toimii 28 maassa. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Sydneyssä, Australiassa, minkä lisäksi sillä on useita toimistoja Euroopassa ja Yhdysvalloissa. SomnoMed on keskittynyt obstruktiivisen uniapnean (OSA) hoidossa käytettävien, kliinisissä testeissä toimiviksi todistettujen lääkinnällisten laitteiden kehittämiseen ja valmistamiseen. SomnoMedin yksilölliseen käyttöön valmistettuja oraalilaitteita on käytetty onnistuneesti lievän tai keskivaikean OSA:n hoidossa maailmanlaajuisesti jo yli 625 000 potilaalla.

Planmeca Oy ja Planmeca Group

Planmeca Oy on yksi maailman johtavista terveysteknologian laitevalmistajista, jonka tuotevalikoimaan kuuluu digitaalisia hammashoitokoneita, CAD/CAM-ratkaisuja, korkealaatuisia 2D- ja 3D-kuvantamislaitteita sekä kattavia ohjelmistoratkaisuja. Yksityisomistuksessa olevan yhtiön pääkonttori on Helsingissä, ja sen tuotteita viedään yli 120 maahan ympäri maailmaa. Planmeca Oy on osa suomalaista Planmeca Groupia, johon kuuluu useita innovatiivisia terveysteknologian brändejä. Planmeca Groupiin kuuluvat yritykset työllistävät maailmanlaajuisesti lähes 4 500 henkilöä ja niiden yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2020 oli 1,1 miljardia euroa.

www.planmeca.com