Plandent-ryhmä laajenee Belgiaan

Plandent-ryhmä laajenee Belgiaan

Tiedote 14.02.2013

Pohjois-Euroopan suurin hammastarvikkeiden jakelija Plandent Oy laajentaa liiketoimintaansa Belgian markkinoille. Plandent Oy:n sekä Humblet’n ja Demarbaix’n perheiden perustama uusi yhtiö Plandent Belgium Holding S.A. muodostaa Belgiaan uuden täyden palvelun hammastarvikeliikkeen. Uusi yhtiö on ostanut 100 % Eki’P Dental S.A.:n osakekannasta ja Depot Dentaire Humblet S.A.:n liiketoiminnan.

Perustettava yhtiö vahvistaa entisestään Planmeca Groupin Plandent-liiketoimintaryhmää. ”Järjestelyssä yhdistyvät perinteikkäät Humblet’n ja Demarbaix’n perheyhtiöt Dental Depot Humblet S.A. ja EKI'P Dental S.A., jotka Plandent-ryhmän osaamisen ja logistiikan turvin tulevat tarjoamaan asiakkailleen entistä nykyaikaisempia palveluita ja konsepteja,” kertoo Tuomas Lokki Planmeca Groupista.

Plandent-ryhmällä on paikallisia jakeluyhtiötä kaikissa Pohjoismaissa, Baltiassa sekä Hollannissa, Saksassa, Englannissa ja Itävallassa. Uudella yritysärjestelyllä halutaan vahvistaa asemia Keski-Euroopan kasvavilla markkinoilla. Plandent-ryhmä tarjoaa hammashoidon ammattilaisille kaikki tarvittavat ratkaisut maailman johtavista hammashoitolaitteista aina tarvikkeisiin ja ohjelmistoihin sekä tarjoaa tuotteilleen monipuolisia palveluratkaisuja.

Plandent Oy ja Planmeca Group
Plandent Oy hallinnoi Plandent-liiketoimintaryhmää, jonka pääkonttori on Helsingin Herttoniemessä ja toimintoja Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa, Hollannissa, Englannissa, Itävallassa ja Baltian maissa. Plandent-liiketoimintaryhmä kuuluu terveysteknologian alalla toimivaan suomalaiseen Planmeca Groupiin, jonka emoyhtiön, Planmeca Oy:n suunnittelemat ja valmistamat hammashoitokoneet, röntgenlaitteet, ohjelmistotuotteet ja kuvantamisratkaisut edustavat teknologioiltaan ja ominaisuuksiltaan alansa ehdotonta huippua. Planmeca on alan suurin yksityisomistuksessa oleva yhtiö ja Euroopan kolmanneksi suurin hammashoitolaitteiden valmistaja.
www.planmeca.com   www.plandent.fi