Planmeca tekee strategisesti merkittävän sijoituksen CAD/CAM-teknologiayritykseen

Maailman johtaviin hammaslääketieteen laitevalmistajiin lukeutuva Planmeca on tehnyt strategisesti merkittävän sijoituksen korkean teknologian lääketieteellisiä laitteita valmistavaan amerikkalaiseen E4D Technologies -yhtiöön. Yhteistyö E4D:n muiden omistajien, Ivoclar Vivadentin ja Henry Schein, Inc:in kanssa vahvistaa Planmecan asemaa tärkeässä, digitaalisiin hammaslääketieteen ratkaisuihin keskittyvässä CAD/CAM-liiketoiminnassa.

Tiedote 07.01.2014

Planmecan sijoitus E4D Technologies -yhtiöön tuo uusia mahdollisuuksia nykyaikaiseen hammashoitoon ja auttaa tarjoamaan entistä kokonaisvaltaisempia digitaalisia CAD/CAM-ratkaisuja sekä hammaslääkäreille että -laboratorioille.  CAD/CAM eli tietokoneavusteinen suunnittelu ja valmistus helpottaa ja nopeuttaa hammashoitoa tekemällä perinteisistä käsityötä vaativista työvaiheista kokonaan digitaalisia. Tämä tehostaa merkittävästi koko hammashoidon työnkulkua ja takaa entistä tarkemman työn laadun.

Planmecan johtava asema hammasteknologian valmistajana ja sen yli 120 maata kattava jakeluverkosto yhdistettynä E4D:n erityisosaamiseen parantavat tuotteiden globaalia saatavuutta ja vievät tietokoneavusteisen hammaslääketieteen uudelle tasolle.

”Planmeca uskoo vahvasti CAD/CAM-hammaslääketieteen kasvuun ja sen suuriin mahdollisuuksiin. Uusi yhteistyö vahvistaa asemaamme 3D-kuvantamisen ja -ohjelmistojen osaajana ja tuo asiakkaillemme parhaat mahdolliset ratkaisut. Hammaslääketieteen tulevaisuus on digitaalinen, ja me haluamme panostaa uusien ja tehokkaiden ratkaisujen kehittämiseen”, sanoo Vice President Tuomas Lokki Planmeca Groupista. ”Olemme myös investoineet uusiin 10 000 neliömetrin tiloihin Helsingin pääkonttorimme läheisyydestä, jotta voimme tarjota jälleenmyyjillemme yhä enemmän koulutustilaisuuksia.”

“Kumppanuus tuo meille mahdollisuuden laajentaa tuotteidemme jakelua ja auttaa meitä kasvamaan eri markkina-alueilla”, sanoo Gary Severance, E4D Technologiesin markkinointijohtaja.  ”Asiakkaamme hyötyvät siitä, että keskitymme CAD/CAM-alustamme kehittämiseen ja digitaalisten ratkaisujen saumattomaan integrointiin.”

Planmeca Oy ja Planmeca Group
Planmeca Oy on yksi maailman suurimmista hammashoitolaitteiden valmistajista, ja sen tuotteita myydään yli 120 eri maassa. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yhtiöllä on johtava asema useilla eri hammaslaiteteknologian aloilla ympäri maailman. Se valmistaa digitaalisia hoitokoneita, korkealaatuisia 2D- ja 3D-kuvantamislaitteita ja kattavia ohjelmistoratkaisuja. Planmeca on myös hammaslääketieteen laitevalmistajana alan suurin yksityisomistuksessa oleva yritys. Sen toiminnalle on ominaista vahva sitoutuminen uraauurtavaan tuotekehitykseen ja suunnitteluun.
www.planmeca.com

E4D Technologies
E4D Technologies on korkean teknologian lääketieteellisiä laitteita valmistava yritys, jonka pääkonttori sijaitsee Richardsonissa, Texasissa. Yritys on erikoistunut digitaalisiin 3D-sovelluksiin ja lääketieteellisiin teknologiaratkaisuihin. Yrityksen tavoitteena on tehostaa hammaslääketieteen ammattilaisten liiketoimintaa ja parantaa potilasmukavuutta. Tuotevalikoimaan kuuluu edistyksellinen E4D CAD/CAM -järjestelmä sekä ohjelmistoratkaisuja vastaanotoille, laboratorioille ja oppilaitoksille.
www.e4d.com

Henry Schein, Inc.
Henry Schein, Inc. on maailman suurin terveydenhuollon tuote- ja palveluntarjoaja. Yritys tarjoaa tuotteita hammaslääketieteen, eläinlääketieteen ja lääketieteen ammattilaisille. Yritys palvelee myös hammaslaboratorioita sekä mm. julkisen terveydenhuollon asemia. Yritys on Fortune 500® -listalla ja se on noteerattu NASDAQ 100® -indeksissä. Se työllistää lähes 16 000 henkilöä ja palvelee noin 800 000 asiakasta.

Henry Schein tarjoaa vastaanotoille kattavan valikoiman tuotteita ja palveluita sekä lisäarvoa tuovia ratkaisuja, jotka auttavat tehostamaan toimintaa ja tarjoamaan laadukasta hoitoa. Yritys toimii keskitetyn jakelijaverkoston kautta ja sen varastovalikoimassa on yli 96 000 eri valmistajien ja oman tuotemerkin tuotetta. Lisäksi saatavilla on yli 110 000 erityistilaustuotetta.  Yritys tarjoaa asiakkailleen innovatiivisia teknologisia ratkaisuja, kuten vastaanoton tiedonhallintaohjelmistoja ja verkkokauppapalveluita sekä laajan valikoiman rahoituspalveluja.
Henry Scheinin pääkonttori sijaitsee Melvillessa, New Yorkissa, ja yrityksellä on toimintaa ja tytäryhtiöitä 25 eri maassa.
www.henryschein.com

Ivoclar Vivadent
Ivoclar Vivadent on yksi maailman johtavista hammaslääketieteen materiaalivalmistajista. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Schaanissa, Liechtensteinissa. Yhtiön menestys perustuu kattavaan tuotevalikoimaan, vahvaan tutkimus- ja kehitystyöhön sekä koulutustoimintaan. Ivoclar Vivadent omistaa tytäryhtiöitä 24 maassa ja se työllistää noin 3 000 henkilöä ympäri maailman.
www.ivoclarvivadent.com