Planmeca esittelee uusia 3D-työkaluja oikomishoidon hammaslääkäreille ja hammaslaboratorioille

Planmeca Romexis® on kattava ohjelmisto 2D- ja 3D-kuvien muodostamiseen, katseluun ja käsittelyyn. Planmeca esittelee nyt uuden Planmeca Romexis® 3D Ortho Studio -moduulin, joka tuo innovatiiviset 3D-työkalut oikojien ja hammaslaboratorioiden käyttöön. Uusi moduuli on tarkoitettu Planmeca ProMax® 3D -röntgenlaitteilla skannattujen digitaalisten hammasmallien tutkimiseen ja analysointiin sekä oikomishoidon suunnitteluun.

Tiedote 13.03.2013

Hammasmallien analyysi

Planmeca ProMax 3D -laitteella skannattuja hampaistosta otettuja jäljennöksiä ja kipsimalleja voidaan tutkia ja analysoida digitaalisesti Planmeca Romexis 3D Ortho Studio -moduulissa. Moduuli sisältää helppokäyttöiset työkalut purennan analysointiin sekä hampaiden ja hammaskaaren mittausten tekemiseen.

3D-hoidonsuunnittelu

Planmeca Romexis 3D Ortho Studio -ohjelmassa voidaan luoda vaiheittainen hoitosuunnitelma tekemällä virtuaalinen hammasasettelu ja analysoimalla purenta ja hampaiden kontaktit. Kaikki tehdyt muutokset, kuten hampaiden siirtelyt, hammasvälien hionnat ja poistetut hampaat, saadaan sisällytettyä yksityiskohtaiseen hoitosuunnitelmaraporttiin. Hoitosuunnitelma ja raportti ovat helposti jaettavissa muiden kanssa.

Digitaalisten hammasmallien vienti STL-tiedostomuodossa

Planmeca Romexis 3D Ortho Studio -moduuli luo sarjan digitaalisia hammasmalleja kutakin hoitovaihetta varten. Mallit voidaan viedä ohjelmistosta toiseen STL-tiedostomuodossa, esimerkiksi 3D-tulostusta ja yksilöllisten oikomiskojeiden suunnittelua ja valmistusta varten.

"Uusi moduuli on tehokas työkalu oikomishoidon suunnitteluun ja hammasmallianalyysiin 3D-muodossa. Planmeca Romexis -ohjelmisto ja Planmeca ProMax 3D -laite tarjoavat kaikki tarvittavat työkalut oikomishoidon hammaslääkäreille. Samalla järjestelmällä voidaan ottaa kallo- ja KKTT-kuvia, 3D-kasvokuvia ja 3D-malleja sekä luoda kefalometrisiä analyysejä. Nyt sillä voidaan tehdä myös ortodonttisia hoitosuunnitelmia ja analyyseja 3D-muodossa," kertoo Planmeca Oy:n digitaalituotteiden johtaja Helianna Puhlin-Nurminen.