Planmeca juhlistaa Suomen 100-vuotista itsenäisyyttä: ”Suomessa poikkeukselliset lähtökohdat terveysteknologian innovaatioille”

Tiedote 10.01.2017

Vahva usko suomalaiseen osaamiseen ja tuotekehitykseen ovat Planmecan kansainvälisen menestyksen avainainekset. Jo lähes puoli vuosisataa yritys on kehittänyt hammaslääketieteellistä potilashoitoa ympäri maailman Suomessa kehitetyillä ja valmistetuilla terveysteknologian ratkaisuillaan. Planmeca juhlistaa Suomen 100-vuotista itsenäisyyttä investoimalla laadukkaaseen koulutukseen ja tutkimukseen tukemalla Aalto yliopistoa merkittävällä lahjoituksella. Planmeca on mukana vuodessa Suomi 100 -juhlavuoden virallisena yhteistyökumppanina.

Planmeca on maailman kolmanneksi suurin hammashoitolaitteiden valmistaja ja alan suurin yksityisomisteinen yritys. Usko suomalaiseen osaamiseen ja suomalaisuuteen kilpailuetuna ovat säilyneet vahvana. Planmecan hoitokoneet, röntgenlaitteet ja ohjelmistoratkaisut suunnitellaan ja valmistetaan edelleen kaikki Suomessa. Suomi on korkean teknologian edelläkävijä ja tällaisena Planmeca haluaa nähdä maamme myös tulevaisuudessa.

Laadukas koulutus, panostukset tutkimukseen ja eri toimijoiden välinen yhteistyö ovat teknologisen osaamisen ja kehityksen kulmakivet. Suomea juhlistetaankin yrityksessä investoimalla suomalaiseen koulutukseen muun muassa tukemalla Aalto yliopistoa merkittävällä lahjoituksella. Planmeca tuo myös juhlavuoden mukanaan alan tapahtumiin, yrityksen tiloihin ja viestintäänsä eri kanavissa.

Tuhannet alan ammattilaiset vierailevat vuosittain myös Planmecalla Suomessa. Juhlavuonna Planmeca tuokin aiempaakin enemmän vierailijoita maailmalta tutustumaan suomalaiseen tuotekehitykseen, tuotantoon sekä osaamiseen ja kulttuuriin, jotka ovat toimineet – ja toimivat yhä – Planmecan kasvun ja kukoistuksen hedelmällisenä alustana.

Planmeca Groupin tuotteita viedään yli 120 maahan ympäri maailmaa. Planmecalle onkin erityisen tärkeää viedä viestiä suomalaisesta korkean teknologian edelläkävijyydestä maailmalle yhdessä kansainvälisten asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa.

”Elämme jännittävää aikaa digitalisoituvassa maailmassa. Suomessa on poikkeukselliset lähtökohdat korkean teknologian ja terveysteknologian innovaatioille, jotka voivat muuttaa maailmaa. Tätä viestiä Planmeca vie eteenpäin juhlavuonna ympäri maailman. Näin haluamme osaltamme osallistua meidän kaikkien yhteiseen tehtävään – Suomen tulevaisuuden rakentamiseen”, toteaa Planmeca Groupin perustaja ja toimitusjohtaja Heikki Kyöstilä.

Lisätietoja:
Maarit Vannas, Markkinointi- ja viestintäjohtaja