Planmeca Group työllisti 100 kesätyöntekijää

Planmeca Group on tänäkin kesänä tarjonnut ensimmäisiä työkokemuksia monille nuorille. Planmeca Groupilla Helsingin Herttoniemessä työskentelee touko- ja syyskuun välillä tänä vuonna 100 nuorta erilaisissa työtehtävissä. Kesäharjoittelijoita löytyy eri osastoilta aina tuotanto- ja varastotehtävistä tuotekehitykseen ja henkilöstöhallintoon asti. Planmecalle on tärkeää tarjota nuorille ensimmäisiä kosketuksia työelämään merkityksellisen työn kautta, ja yritysryhmä on mukana myös valtakunnallisissa Vastuullinen kesäduuni ja Tutustu työelämään ja tienaa -kampanjoissa.

Planmeca Group työllisti 100 kesätyöntekijää

07.09.2017

Lue, mitä kesäharjoittelijat kertoivat itse omista kokemuksistaan Planmeca Groupissa:

Heikki Alakylmänen, 22
Kesäharjoittelija, Varaosat
Opintopaikka: Tuotantotalous, Metropolia AMK

”Tuotantotalouden opiskelijan näkökulmasta on ollut siistiä päästä itse tekemään sekä näkemään, että koulussa opetetaan niitä asioita, joita tapahtuu oikeasti myös työelämässä. Planmecalla parasta on ollut se, että pääsee tietokoneella työskentelyn lisäksi tekemään tiivistä yhteistyötä eri osastojen kanssa, liikkumaan Planmeca Groupin laajoissa toimitiloissa Herttoniemessä ja kohtaamaan jatkuvasti uusia ihmisiä. Kesäharjoittelijana varaosien osastolla tuuraan pääasiassa kesälomaa viettäviä osastojärjestelijöitä sekä huolehdin Lean-toiminnanohjausjärjestelmän avulla, että kaikki tarvittavat varaosat löytyvät oikeasta paikasta oikeaan aikaan. Näin varmistamme, että lähetykset lähtevät maailmalle aikataulujen mukaan. Toiminnanohjausjärjestelmiin olen tutustunut koulun kautta jo aiemmin ja nyt pääsin oppimaan Lean-toiminnanohjausjärjestelmästä lisää aidossa yritysmaailmassa.

Töihin on ollut kiva tulla joka aamu, kiitos hyvän työilmapiirin. Työpaikkana ja työnantajana Planmecasta minulla on pelkkää positiivista sanottavaa. Työskentely täällä on ollut sekä rentoa että opintäyteistä!”

Heikki Alakylmänen

Anni Similä, 21
Kesäharjoittelija, Business Applications -osaston viestintätehtävät
Opintopaikka: Viestintä & kielet, Vaasan yliopisto

”Parasta täällä on ehdottomasti ollut se, että olen päässyt kokeilemaan niin paljon uusia asioita. Täällä annetaan mahdollisuus kehittyä ja kokeilla – kaikessa ei tarvitse heti olla täydellinen. Tärkeintä on, että löytyy intoa oppia ja kokeilunhalua. Näin saa itse löytää vahvuksiaan ja mielenkiintojaan.

Viestinnän kesäharjoittelijana olen tehnyt ohjeistuksia ja materiaaleja sekä sisältöä erilaisiin verkkoympäristöihin, esimerkiksi elearning-ratkaisuihin liittyen. Tämä oli ensimmäinen oman alan työpaikkani, ja on ollut mukava huomata, kuinka paljon olen päässyt työssäni hyödyntämään yliopistossa opittuja asioita. Viestinnän opiskelijan näkökulmasta on ollut mielenkiintoista nähdä, kuinka tieto liikkuu ja viestintä näkyy tämän kokoluokan organisaatiossa. Suosittelen ehdottomasti Planmeca Groupia työnantajana. Pisteet annan erityisesti siitä, että täällä annetaan liikkumavaraa ja mahdollisuus kehittyä ja tukea ja ohjeita saa aina!”

Anni Similä

Henri Törnwall, 23
Kesäharjoittelija, Vienti
Opintopaikka: Yrittäjyys ja markkinointi, University of Strathclyde

”Viennin kesäharjoittelijana työtehtäväni vaihtelevat paljon – ajoittain käsittelen asiakasdataa Microsoft Dynamics CRM -ohjelmistolla, toisinaan taas isännöin kansainvälisiä asiakkaita. Vieraita Planmecalle tulee ympäri maailmaa aina Etelä-Afrikasta Eurooppaan, joten heitä on ollut hauska päästä kuljettamaan. Tässä työssä on päässyt harjoittelemaan asiakaskohtaamisia ja siihen sopivaa small talkia kansainvälisessä ympäristössä.

Nautin siitä, että työtehtäväni vaihtelevat ja jokainen päivä on hieman erilainen. Täällä on tosi hyvä työympäristö ja mahtavat kollegat, jotka tekevät töihin tulemisesta hauskaa. Voin lämpimästi suositella Planmeca Groupia työnantajana – arvot kohdallaan sekä suomalaisuus ja kansainvälisyys samassa paketissa!”

Henri Törnwall

Satu Pallasaho, 24
Kesäharjoittelija, Hoitokonedivisioona
Opintopaikka: Lääketieteellinen tekniikka, Aalto yliopisto

”Lääketieteellistä tekniikkaa opiskelevalle Planmeca on juuri omaan alaan sopiva paikka. Opintojeni puolesta olinkin kuullut jo Planmecasta, ja rekrytointimessuilla vahvistui päätös, että haluan hakea tänne kesätöihin. Työtehtäviini kuuluvat 3D-tulostusten tekeminen sekä pintamateriaalien kemikaalitestaukset ja siihen liittyvä raportointi. Olen tehnyt tiiviisti töitä sekä CAD/CAM- että hoitokonedivisioonan kanssa, mikä on ollut mukavaa ja tehnyt päivistäni monipuolisia. 3D-tulostukset olivat minulle ihan uusi tuttavuus. On ollut hienoa oppia niin paljon aiheesta ja päästä tulostamaan 3D-malleja hammaslääkäreille sekä Planmecalle.

Planmecalla vallitsee mukava kansainvälinen fiilis, työilmapiiri on hyvä ja yhdessä tekemisen meininki näkyy! ”

Satu Pallasaho

Pietari Eronen, 25
Kesäharjoittelija, Koneistamo ja maalaamo
Opintopaikka: Kone- ja tuotantotekniikka, Metropolia AMK

”Aloitin työt Planmecalla kesällä 2016, minkä jälkeen jatkoin täällä insinöörityön parissa. Insinöörityöni käsitteli tuotannonohjausta ja laadunvalvontaa. Tänä kesänä työtehtäviini kuuluvat työnjohdon tuuraaminen, tuotannon tukitehtävät sekä valmistusprosessien kehittäminen ja laadunvalvonta. Työnkuvani on siis hyvin laaja ja monipuolinen. Parasta on ollut mahdollisuus ideoida ja toteuttaa omia konsepteja – ei ole mitään motivoivampaa kuin nähdä oman työn tulokset käytännössä toteutettuina!

Olen saanut täällä arvokasta esimieskokemusta sekä syventänyt tietämystäni koneistamisesta ja valmistusprosesseista. Vaikka Planmeca on suuri kansainvälinen yritys niin päivittäin täällä tuntee, että kyseessä on kuitenkin perheyritys, jossa on matala kynnys kysyä asioista – vaikka ylimmältä johdolta asti!”

Pietari Eronen

Teksti: Reija Oksanen