Planmeca CALM™ -algoritmille Innovaatio 2017 -kunniamaininta

Hammaslääkäripäivien yhteydessä marraskuussa jaetaan Innovaatio 2017 -palkinto sekä kunniamaininnat. Palkinto ja kunniamaininnat myönnetään yrityksille tai yhteisöille, jotka ovat kehittäneet tai hyödyntäneet teknologiaa, laitteistoa tai palvelua niin, että se parantaa hammaslääkäreiden työskentelyolosuhteita tai potilasturvallisuutta tai tekee käsittelystä tai hoidosta kestävämmän, helpomman tai muuten paremman.

Planmeca CALM™ -algoritmille Innovaatio 2017 -kunniamaininta

Uutinen 17.11.2017

Innovaatio 2017 -palkinto

Planmeca CALM™ -algoritmi ratkaisee potilaan liikehdinnän aiheuttamat haasteet KKTT-tutkimuksissa

Uusi Planmeca CALM™ -algoritmi on palkittu Innovaatio 2017 -kunniamaininnalla. Potilaan liikehdintä KKTT-kuvauksen aikana on yksi suurimmista haasteista kuvanlaadun kannalta, sillä kolmiulotteinen malli rakennetaan leikekuvista. Planmeca CALM korjaa potilaan liikkeiden aiheuttamat epätarkkuudet, jolloin uusintakuvauksia ei tarvita ja turhalta säteilyltä vältytään. Planmeca on ensimmäinen hammasalan yritys, joka tuo vastaavanlaisen algoritmin markkinoille. Planmeca CALM -algoritmia voidaan käyttää kuvanoton jälkeen, mutta se voidaan valita myös ennaltaehkäisevästi ennen kuvauksia. Algoritmi sopii erityisesti lapsipotilaiden tai muuten liikkuvaisten potilaiden kuvantamiseen. Se säästää hoitohenkilökunnan aikaa ja suojaa potilaita tarpeettomilta kuvauksilta.Planmeca CALM on saatavilla kaikkiin Planmecan KKTT-kuvantamislaitteisiin.

Lue lisää Planmeca CALM™ -algoritmistä.

Timo Müller
Röntgendivisioonan johtaja, Planmeca Oy